Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

5η Μέρα.

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης, Παρθένα Νεοφυτίδου

Μία όμορφη ηλιόλουστη μέρα ξημέρωσε στην πόλη του Helsingborg.Tι άλλο θα μπορούσα να ζητήσω από τις Σκανδιναβικές χώρες! Σήμερα θα είναι μια μέρα διαφορετική γιατί φτάνει η Παρθένα στο αεροδρόμιο του Rygge και εγώ θα πρέπει να είμαι εκεί στις 13:30.  Πρέπει να οδηγήσω 450 χιλιόμετρα περίπου μέχρι το Rygge. Σηκώθηκα κατά τις 07:00 το "πρωί", να ετοιμάσω τις βαλίτσες και κατέβηκα για ένα γρήγορο πρωινό.Εδώ θέλω να τονίσω ότι όσο ανεβαίνω δεν νυχτώνει το βράδυ,στις 00:00 είναι σαν να έχει σουρουπώσει!!!!

Την μηχανή την είχα παρκάρει κάτω από το παράθυρο του δωματίου που έμενα για να την έχω υπό τον έλεγχο μου μιας και δεν υπήρχε κλειστό πάρκινγκ.
Το Apartment βρισκόταν σε μια σχετικά ωραία γειτονιά έξω από το κέντρο της πόλης.Μεγάλα πάρκα τριγύρω με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους παντού. Τώρα τι σας τα λέω αφού τα ίδια έχουμε και στην Ελλάδα!!

Δίπλα στο apartment είναι μια λέσχη τσοπεράδων πολύ γνωστή στην Σουηδία από διάφορα τρελά πράγματα που έχουν γίνει στην περιοχή!Μαφία,συμμορίες,ύποπτοι σε συμπλοκές,ναρκωτικά ,πορνεία κτλ,κτλ. Ιnfo by net, το πιο πρόσφατο που διάβασα ήταν μια δολοφονία κάποιου στις 30 Απριλίου 2013.  Η λέσχη ονομάζεται "BANDIDOS". Κάτσε καλά γειτονιά,γουστάρω ασφάλεια.....

Αφού  αναχώρησα από την πόλη σταμάτησα σε κάποιο βενζινάδικο να πάρω ένα μπουκαλάκι νερό,18 SEK παρακαλώ, 2€ το μικρό νερό. Την βενζίνη την πλήρωσα 1,70/λίτρο.

Μετά από 5 ώρες οδήγησης φτάνω επιτέλους στα ανύπαρκτα σύνορα με την Νορβηγία.Στην παρακάτω φώτο είναι τα διόδια τα οποία είναι ελεύθερα για τις μοτοσυκλέτες.....

Η παρακάτω ταμπέλα θα με απασχολήσει πολύ τις επόμενες μέρες που θα είμαι σε αυτήν την πανέμορφη χώρα!!! Αν έχει κάποιος γραφείο τελετών και χρειαστεί ποτέ οδηγό ,τότε πρέπει να προσλάβει Νορβηγό......

Με το που έφτασα στο Rygge ,πάρκαρα και μπήκα μέσα στο αεροδρόμιο για να βρω την Παρθένα,ξαφνικά ακούω!!! "Μιχάλη ,εδώ είμαι",το αεροπλάνο δεν είχε πολύ ώρα που είχε φτάσει,ευτυχώς και για τους δυο μας!!!!

Βγήκαμε έξω και αρχίσαμε να τακτοποιούμε τα πράγματα.Όλο τον εξοπλισμό της Παρθένας τον κουβαλούσα εγώ,κράνος ,μπουφάν,παντελόνια,μπότες...
Με το πλήρωμα σε πλήρη απαρτία ,ξεκινάμε για να τελειώσουμε αυτό που τόσους μήνες σχεδιάσαμε.

Ήμασταν 70 χιλιόμετρα μακρυά από το Όσλο,εκεί θα μέναμε το βράδυ.Χτισμένη στο βάθος του ομώνυμου φιόρδ και απλωμένη αμφιθεατρικά στις πλαγιές των γύρω λόφων, είναι η παλαιότερη από τις βόρειες πρωτεύουσες.

Μέσω της δουλειάς μου επικοινώνησα με τον Kim ,που δουλεύει ως concierge στο Grand Hotel Oslo, και μας κανόνισε να έρθουμε σε επαφή με τον Stian ,που δουλεύει στην εταιρεία Rica hotels,πολύ γνωστή αλυσίδα ξενοδοχείων στην Νορβηγία και την Σουηδία και αυτός μας βοήθησε τελικά να κλείσουμε δωμάτια στο Οslo,το Trondheim, το Narvik και την Alta. Ήταν ένα πολύ καλό deal που έκανα μαζί τους γιατί το να ταξιδεύεις τόσες πολλές ώρες για τόσες ημέρες συνεχόμενες,το μόνο που θέλεις το βράδυ είναι ένα καλό μπάνιο και ένα καλό πρωινό την επόμενη.Οι διαφορές με τα hytte ήταν πάρα πολύ μικρές.

Αυτό το πανέμορφο ξενοδοχείο είναι το Rica Hotel G20 ,στο κέντρο του Οslo.

Το δωμάτιο μας στον 6ο όροφο.!!

Η θέα από το δωμάτιό μας στην οδό  Grensen 20.

Μόλις τακτοποιηθήκαμε,βγήκαμε για sightseeing στο κέντρο του Oslo.Πήραμε το metro, (2 εισιτήρια  aller retour,κόστος 15,20€), για να πάμε στο Vigeland Sculpture Park.Δυστυχώς δεν είχαμε μπροστά μας πολύ χρόνο για να δούμε και άλλα μέρη,οπότε επιλέξαμε αυτό που θεωρούσαμε ότι ήταν το πιο αξιόλογο.Η γενική εικόνα πάντως που αποκομίσαμε από την πόλη ήταν ότι είναι  πολύ καθαρή,ήσυχη,τακτοποιημένη,κάτι που θα "βαρεθούμε" να βλέπουμε για τις επόμενες δύο εβδομάδες....

Αν ποτέ βρεθείτε στο Όσλο μην το χάσετε.Απίστευτες εικόνες.....

Το πάρκο των γλυπτών είναι τρία χιλιόμετρα βορειοδυτικά του κέντρου της πόλης και καλύπτει μια έκταση που ξεπερνά τα 80 στρέμματα. Όλη αυτή η έκταση χωρίζεται σε τομείς που φιλοξενούν περίπου 212 γλυπτά του διάσημου καλλιτέχνη Gustav Vigeland. Η τεχνοτροπία των γλυπτών είναι χαρακτηριστική του ύφους που διακρίνει τον δημιουργό τους και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ποικίλουν. Συγκεκριμένα έχει χρησιμοποιηθεί χαλκός, γρανίτης, πηλός, μάρμαρο και σίδερο. Αναπαραστάσεις ζώων, ανθρώπων φυσικών τοπίων και αφηρημένη τέχνη είναι ορισμένα από τα στοιχεία που διανθίζουν τη θεματολογία των γλυπτών. Ίσως το γνωστότερο έργο του πάρκου είναι το Monolith που βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του πάρκου. Ο καλλιτέχνης με αυτό θέλει να δώσει τον συμβολισμό του "κύκλου της ζωής" , συνολικά το έργο μοιάζει με 'τοτέμ' φτάνει σε ύψος τα 14,12 μέτρα και αναπαριστά ένα σύμπλεγμα 121 ανθρώπινων σωμάτων που κατευθύνονται ανοδικά προς τον ουρανό. Η συγκεκριμένη περιοχή προσελκύει ετησίως δεκάδες χιλιάδες τουρίστες αλλά και κατοίκους της πόλης που αθλούνται, χαλαρώνουν, συνδιαλέγονται και πολλές φορές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κάνουν ηλιοθεραπεία.
"Το παραπάνω είναι clopy-paste από το net"

"Αντρουπή"

Δεν μπορέσαμε να πάμε στο βασιλικό παλάτι γιατί έκαναν έργα ανάπλασης στην είσοδο και συνεχίσαμε την περιήγηση μας στο μεσαιωνικό κέντρο το οποίο συγκεντρώνει μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια, μπαρ και νυκτερινά κέντρα της πόλης.

Μετά από την πολύωρη βόλτα μας και αφού τα στομάχια μας είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται κάναμε και μια επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ(λόγω του ότι όπως θα αναφέρω και παρακάτω η Νορβηγία είναι  πανάκριβη οπότε το budget μας δεν σήκωνε εστιατόρια σε καθημερινή βάση).Η κούραση της ημέρας είχε αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία της,οπότε ήταν η ώρα να αποσυρθούμε στα ιδιαίτερα διαμερίσματά μας .Εξάλλου την επόμενη μέρα άρχιζε η ανάβαση.

Η φωτο είναι τραβηγμένηνη στις 23:15.....