Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

6η Μέρα.
Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης,Παρθένα Νεοφυτίδου
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου

Σήμερα θα εισχωρήσουμε στην ενδοχώρα της Νορβηγίας με το τελικό προορισμό το ξακουστό Geiranger fjord.
Κατα τις 07:30 κατεβάσαμε τις βαλίτσες μας στην μηχανή για να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση μας.

Σειρά είχε ένα λουκούλειο πρωινό στον πλούσιο μπουφέ του ξενοδοχείου που ήταν απίστευτος.Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η μεγάλη ποικιλία στα ψαρικά όλων των ειδών.Εμείς σαν γνήσιοι 'Ελληνες δώσαμε βάση στα αυγά με μπέικον ,τι άλλο φυσικά!

Στο check out ρωτήσαμε τον υπάλληλο στην υποδοχή  για το που θα ήταν καλό να κάνουμε συνάλλαγμα χωρίς να χάσουμε πολλά στην αλλαγή.Μας πρότεινε να πάμε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του 'Οσλο για να βγάλουμε χρήματα από το ειδικό αυτόματο μηχάνημα συναλλάγματος.

Μπροστά από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό βρίσκεται  ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα αξιοθέατα του Όσλο.Μια χάλκινη τίγρης,μήκους  4,5 μέτρων. Το άγαλμα, φτιαγμένο από την Elena Engelsen, είναι ένα από τα πρώτα αξιοθέατα που συναντά κάποιος που αναχωρεί ή φτάνει στο 'Οσλο με το τραίνο.
Μέχρι να πάω για το συνάλλαγμα η τίγρης έγινε....γατούλα!!!!

Εγώ δεν κατάφερα να την δαμάσω στην αρχή με αποτέλεσμα να έχουμε ένα μικρό ατύχημα!!!

Αφού κατάφερα να βγάλω το χέρι μου από τα κοφτερά της δόντια,την σήκωσα και την μετακίνησα λίγα μέτρα παρακάτω για να μην ενοχλεί τους περαστικούς!!!!!!!!

Ενώ στην Νορβηγία όλα τα πληρώνεις με κάρτα,το camping που είχαμε κλείσει στο Geiranger μας ζήτησε να πληρώσουμε με μετρητά,αυτός ήταν και ο λόγος που χρειαστήκαμε τις Νορβηγικές κορώνες.
Μετά από μια ώρα οδήγησης στον Ε6,σταματήσαμε κοντά στο Dal ,σε ενα ακόμα Statoil ,για ανεφοδιασμό ,καφεδάκι και νερό.
Η βενζίνη είχε 1,97€/λτ.

Εδώ θα κάνω μια αναφορά για τους καφέδες και το πολύ "ακριβό νερό" που θα πίναμε στην Νορβηγία.
Πριν ένα χρόνο όταν προγραμμάτιζα το ταξίδι μας,είχα βρει το παρακάτω site του αγαπητού φίλου Hans Petter Strifeldt, ο οποίος μας δίνει οδηγίες πώς να ταξιδέψουμε οικονομικά στη χώρα του.
"Learn how to travel in Norway the inexpensive way!"

Μέσα σε όλα αναφέρει για μία κούπα που την αγοράζεις μόνο στα βενζινάδικα της εταιρείας statoil και σου προσφέρει δωρεάν τον καφέ σου σε όλα τα πρατήρια τους.Το κόστος για την κούπα είναι ΝΟΚ 69,περίπου στα 8,80€.

Δεν καταφέραμε να βρούμε την κούπα σε αυτό το βενζινάδικο αλλά ο πολύ καλός υπάλληλος που μας εξυπηρέτησε μας είπε να αγοράσουμε το καπάκι,( το κόστος ηταν ΝΟΚ 80/10,20€(, γιατί αυτό είναι που αλλάζει κάθε χρόνο,με το νέο ημερολογιακό barcode. Αν λοιπόν βρεθείτε στην Νορβηγία,μην το αμελήσετε θα σας βγει σε καλό.Όταν έμπαινα στα βενζινάδικα statoil, πάντα με άφηναν να παίρνω δυο καφέδες.

Στην συζήτηση που είχαμε με αυτόν τον καλό κυριούλη,άρχισα να του λέω ότι το ίδιο μπουκαλάκι που αγοράζω δυο ευρώ στην Νορβηγία ,στην Ελλάδα κοστίζει "προς το παρόν" 0,50€.
Μου είπε ότι το νερό από την βρύση  είναι πόσιμο και μου ζήτησε να του δώσω τα άδεια μπουκάλια που είχα για να μου τα γεμίσει με κρύο νερό και να κάνω το ίδιο σε όλα τα βενζινάδικα που θα σταματάω. Αυτό μας βοήθησε πάρα πολύ γιατί σπάνια από εκεί και πέρα,ελάχιστες ήταν οι φορές που ξανααγοράσαμε το πολυπόθητο υγρό,χωρίς  καμία ενόχληση(εντερική-στομαχική,αν δεν καταλάβατε τι εννοώ).
10:00 am-απολαμβάνοντας το καφεδάκι μας σε ένα από τα δεκάδες statoil που σταματήσαμε.

Συνεχίζοντας στον E6 ,περάσαμε από το Λιλεχάμερ.Σε ένα άρθρο που διάβασα στο νετ ,αναφέρει ότι με έναν πληθυσμό μόλις 23.000, το Λίλεχαμερ είναι μία από τις μικρότερες πόλεις που φιλοξένησαν ποτέ Αγώνες.
Τα θετικά: Οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις στο Λίλεχαμερ εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για διεθνή αθλητικά γεγονότα, με τα παγκόσμια πρωταθλήματα των bobsleigh, skeleton, luge, σκι και άλμα με σκι να γίνονται κάθε χρόνο εκεί.
Τα αρνητικά: Αν και ο αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε σύντομα, η πόλη απέτυχε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των τουριστών και μετά από λίγα χρόνια, το 40% των ξενοδοχείων χρεοκόπησε.Ενδιαφέρον!!!!

Στην Otta φτάσαμε κατα τις 14:50.Ακόμα μια στάση για ανεφοδιασμό,(1,86€/λτ), και συνεχίσαμε στον RV15/63..

Από το 'Οσλο μέχρι να φτάσουμε στο Geiranger , περάσαμε μέσα από καταπράσινα βουνά, μικρούς παράλιους οικισμούς, πλήθος νησίδων και κολπίσκων.'Ολο αυτό το αέναο παιχνίδι της στεριάς με το νερό μας είχε εντυπωσιάσει.

Οι πλαγιές των βουνών, με τους παγετώνες στις κορυφές τους ενώ δεκάδες μικροί καταρράκτες διακρίνονται από απόσταση.

Βγήκαμε από τον RV15 και συνεχίσαμε στον 63 που μας οδήγησε μέσα από ένα απίστευτο τοπίο στο Geiranger fjord.

Ο δρόμος κολλημένος στα βράχια ίσα που χωρούσε δύο αυτοκίνητα, ενώ η ταχύτητα έπεφτε σε ελάχιστα χιλιόμετρα.

Η φύση υπερέβαλλε παντού.

Οδηγώντας παράλληλα στην λίμνη Djupvatn,με τα σμαραγδένια νερά,ο καιρός άλλαξε σιγά σιγά με ένα πυκνό σύννεφο να καλύπτει όλο το βουνό και η πτώση της θερμοκρασίας να γίνεται αισθητή.

Μόλις 17 περίπου χλμ πριν το Geiranger και ενώ βρισκόμασταν στον αυχένα του βουνού για να περάσουμε από την άλλη πλευρά,αναγκαστήκαμε να σταματήσαμε στο Djupvasshytta hotel, σε υψόμετρο  1030 m,για να αλλάξουμε γάντια και να φορέσουμε τις ζακέτες μας γιατί την είχαμε ακούσει για τα καλά.

Μερικές ασκήσεις για να ζεσταθώ λιγάκι!!!!!

Ο δρόμος κατεβαίνει φιδίσιος προς τα κάτω, παίζοντας με τα νερά που τρέχουν σε μια διαδρομή που σου κόβει την ανάσα από τις πολλές συνεχόμενες και κλειστές στροφές.

Σταματάμε σε ένα πλάτωμα στην κορφή όπου όλο το μεγαλείο της παραδεισένιας θέας ξετυλίγεται μπροστά μας. Το Geirangerfjord , έχει μήκος 15χλμ και είναι παρακλάδι του μεγάλου φιόρδ. Το μικρό χωριό Geiranger βρίσκεται στο τέλος του, εκεί που χύνονται τα νερά του ποταμού Geirangelva. Καταρράκτες σχηματίζονται καθώς τρέχουν τα νερά με πιο γνωστούς αυτούς με την ονομασία «Επτά αδελφές», μια συστάδα από επτά ροές που καταλήγουν στο ίδιο σημείο.Το φιόρδ έχει χαρακτηριστεί προστατευόμενη περιοχή από την UNESCO.

Από την άλλη πλευρά βλέπουμε τον Ornevegen,είναι ο δρόμος που σε οδηγεί στο Eidsdal και από κει στο Trollstigen  .Τα 68 χιλιόμετρα μεταξύ Geiranger και Trollstigen είναι μία από τις 18 τουριστικές διαδρομές τις οποίες η τουριστική βιομηχανία της Νορβηγίας τις έχει ονομάσει "Golden Route"! Τμήματα αυτού του δρόμου κλείνουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ανάλογα με το ύψος του χιονιού!

Εντυπωσιασμένοι και κουρασμένοι κατεβήκαμε στο χωριό και πήγαμε αμέσως στο camping για να αφήσουμε τα πράγματα και να πάμε σε κάποιο κοντινό supermarket για προμήθειες.

Το μαύρο πρόβατο σταματημένο έξω από το Hytte!

Εικόνες από το εσωτερικό του πανέμορφου hytte μας! Κόστος:ΝΟΚ 650/83,20€

Το παρακάτω μηχάνημα με εντυπωσίασε γιατί δεν το είχα ξαναδεί.Αγοράζεις το ψωμί που γουστάρεις και το βάζεις εδώ μέσα και σου το κόβει αυτόματα σε μικρές φέτες.!!!

Φόρτωμα και πάμε για μάσα γιατί η πείνα δεν περιγράφεται!!!!
Έξοδα supermarket:40€
Βράζουμε το νερό σε κάμποσους βαθμούς και ................

δεν πρόκειται να μείνει τίποτα!!!

Η Παρθένα ανέλαβε τις φώτο και το επικοινωνιακό κομμάτι και εγώ τον σχεδιασμό της διαδρομής για την επόμενη μέρα που οφείλω να ομολογήσω ότι δεν ήταν ο αναμενόμενος!!!!!!!!!!!!!!!!!

Τα σημερινά χιλιόμετρα απέδειξαν πως οι εικόνες που θα συναντάμε καθημερινά είναι ανώτερες κάθε φαντασίας.
Η εξερεύνηση της ανέγγιχτης Νορβηγικής φύσης με την μοτοσυκλέτα μοιάζει με περιήγηση σε πινακοθήκη με εκπληκτικές τοπογραφίες.