Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

13η Μέρα

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου

Έχοντας ετοιμάσει το πρωινό μας το οποίο περιείχε φραπέ made in Greece και τα περισσευούμενα σταφιδόψωμα του χθες,ξεκινήσαμε για το όνειρο του κάθε παιδιού!!!...Το χωριό του Santa claousίδη!

Από μικρό παιδί άκουγα τις ιστορίες για την παγωμένη χώρα του Άι-Βασίλη, το υπέροχο ταξίδι με τους ταράνδους, τα ονειρικά χιονισμένα βουνά και τα μοναδικά τοπία της φύσης. Η Λαπωνία είναι η «χώρα του παραμυθιού» και οι κάτοικοί της έχουν πιάσει πραγματικά το πνεύμα και το νόημα των Χριστουγέννων...
Το χωριό του Άγιου Βασίλη βρίσκεται στην περιοχή Napapiiri , οχτώ χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο του Ροβανιέμι, εκεί ακριβώς που ξεκινά ο Αρκτικός Κύκλος.  Εδώ το χειμώνα συναντάς μικρά ξύλινα σπιτάκια, υπέροχα φωτισμένα, μέσα στο απόλυτο λευκό, πραγματικό όνειρο για όλα τα παιδάκια που επισκέπτονται τη Λαπωνία. Οι Φινλανδοί το έχουν κάνει τόσο όμορφο, που πραγματικά αξίζει τον κόπο να το επισκεφθεί κάποιος.
Τον Δεκέμβριο, η ημέρα διαρκεί ελάχιστες ώρες (νυχτώνει γύρω στις 15:00), ενώ οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές (συνήθως αγγίζουν και τους -30).

Napapiiri: Φώτο από το χειμερινό Santa claus village!!!

Φώτο από το "καλοκαιρινό" Santa claus village με την θερμοκρασία να είναι στους 21°C!!

Όπως και να' χει πάντως το feeling είναι το ίδιο!

Το πάρκο διαθέτει καταστήματα με σουβενίρ, εστιατόρια, καφετέριες και το… γραφείο του Άγιου Βασίλη που έχει συγκεκριμένες ώρες κοινού.

Το ταχυδρομείο λαμβάνει κάθε χρόνο περισσότερα από 700.000 γράμματα από παιδιά από όλο τον κόσμο, ενώ όποιος θέλει μπορεί στείλει χριστουγεννιάτικες κάρτες με το αυθεντικό γραμματόσημο Santa Claus.

Ο άγιος, επιβλητικός, συμπαθητικός και καλοκάγαθος, με μακριά γενειάδα, τεράστια ξύλινα παπούτσια και υπέροχη κόκκινη στολή, κάθεται στο θρόνο του μέχρι και τις οχτώ το βράδυ, περιμένοντας υπομονετικά να χαιρετίσει τους μικρούς θαυμαστές του και να φωτογραφηθεί μαζί τους. Σου δίνουν ένα στικάκι που τα έχει όλα μέσα, φώτο και βίντεο,και το κόστος είναι 39€.

Αφού τελειώσαμε με την ακριβή μας επίσκεψη στον αγιούλη,(89€), ξεκινήσαμε από το Napapiiri για την ενδοχώρα της Φιλανδίας με προορισμό την πόλη Jyväskylä, (Γιουβάσκουλα),  που βρισκόταν στα 567 χλμ.

Κάπου κοντά στο Oulu σταματήσαμε σε ένα supermarket για να αγοράσουμε μερικά τρόφιμα  για το μεσημεριανό μας γεύμα.Η τιμή του νερού εξακολουθούσε να είναι τσιμπημένη και εδώ: 1,29€ το μπουκαλάκι των 0,50ml......

Σταματήσαμε σε μια παρκίδα στον Ε75 , είχαμε κάνει κράτηση σε ένα ξύλινο παγκάκι!!

Ο κινητήρας του V-Strom ήταν η ιδανική εστία θέρμανσης για να ζεστάνουμε την κονσέρβα!!!!!!!!!

Τα πιο όμορφα πράγματα σε αυτή τη ζωή .... δεν είναι πράγματα καλοί μου  ... είναι στιγμές .. είναι Ζωή!

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας κατευθυνόμενοι νότια με τα όμορφα τοπία να εναλλάσσονται συνεχώς.

Μετά από 594 χλμ και 8 περίπου ώρες οδήγησης φτάσαμε στη Jyväskylä , την 7η μεγαλύτερη πόλη της Φινλανδίας που είναι και η πρωτεύουσα της διοικητικής περιφέρειας της Κεντρικής Φινλανδίας. Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν το Sokos Hotel Alexandra.

Αφού τακτοποιηθήκαμε βγήκαμε βόλτα στο κέντρο της πόλης που είναι διάσημη για τα κτήρια της, πολλά από τα οποία είναι σχεδιασμένα από τον Αλβάρ Αάλτο.
Πατινοποδήλατο!!!

Τσιμπήσαμε κάτι στα γρήγορα και μετά καθίσαμε σε ένα από τα πιο γνωστά καφέ μπαρ, το Musta Kynnys ,για μπυρίτσα!