Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

29 July Jyvaskyla(FI) to Tallin(EE)-14th Day

14η Μέρα
Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου



Άλλη μια όμορφη μέρα είχε ξημερώσει για εμάς. Ο ύπνος λένε πως είναι ευεργετικός.Αυτό δεν ήταν κάτι το οποίο με είχε αγγίξει σε καμία από τις προηγούμενες ημέρες,εν αντιθέσει με την συνεπιβάτη μου που πάντα της χάλαγα τον ύπνο!! 
Αφού πήραμε το πρωινό μας ετοιμαστήκαμε, φορτώσαμε τη μηχανή και ξεκινήσαμε.Σήμερα θα αφήναμε πίσω μας την τελευταία Σκανδιναβική χώρα και θα μπαίναμε στις βαλτικές χώρες.
Το GPS έδειχνε 271km για το Ελσίνκι.


Η τιμή της βενζίνης ήταν στα 1,599€/lt


Με τον ήλιο συντροφιά κατευθυνθήκαμε προς την πρωτεύουσα της Φινλανδίας.



Το Ελσίνκι δεν μπορέσαμε να το δούμε μιας και έπρεπε να πάμε στο λιμάνι να πάρουμε τα εισιτήρια για το καράβι που θα μας περνούσε στην Εσθονία. 
Όπως τελικά αποδείχθηκε ,υπήρχε χρόνος για μια μικρή βόλτα στο κέντρο αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ!!Το μόνο που καταφέραμε ήταν να διασχίσουμε και να δούμε την πόλη οδηγώντας με την μηχανή.


Εθνικό Μουσείο Φινλανδίας (Suomen Kansallismuseo)

Το άγαλμα του Kaarlo Juho Ståhlberg,του πρώτου προέδρου της Δημοκρατίας της Φινλανδίας, που είναι τοποθετημένο μπροστά από το κοινοβούλιο.


Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Luonnontieteellinen Museo)


Το Ελσίνκι θεωρείται μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αγορές της Βόρειας Ευρώπης. Η αρχιτεκτονική πολυμορφία είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της στοιχεία. 



Στο λιμάνι φτάσαμε στις 11:15. Πήγαμε στο West Terminal ,στην οδό: Tyynenmerenkatu 8.
Το πλοίο αναχωρούσε στις 13:00. Παρκάραμε την μηχανή και ανεβήκαμε στο δεύτερο όροφο του κτηρίου για να κόψουμε τα εισιτήρια.

2 θέσεις στο Deck: 80 EUR + 1 Moto:13 EUR ..Σύνολο:93 EUR



Αφού πήραμε τα εισιτήρια, πήγαμε στο check in.



Σιγά σιγά άρχισαν να μαζεύονται αρκετά οχήματα.
Υπήρχαν αρκετές μηχανές,οι πιο πολλοί ήταν τσοπεράδες ,που άλλοι πήγαιναν και άλλοι γύριζαν από διακοπές στις χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας.




Περιμέναμε υπομονετικά το καράβι.Δεν ξέρω αν το μετάνιωσα που δεν πήγαμε βόλτα στο κέντρο του Ελσίνκι.  Για να πω την αλήθεια η Παρθένα ήθελε να πάμε αλλά εγώ προτίμησα να μείνουμε στο λιμάνι για κάθε ενδεχόμενο.Μια βόλτα στο κέντρο της πόλης με την μηχανή φορτωμένη ,δεν θα ήταν και ούτε είναι ότι καλύτερο για τον οδηγό.!!!


Το πλοίο, ερχόμενο από το Ταλίν,έδεσε στο λιμάνι στις 12:15. Στις 13:00 είχαμε μπει μέσα και είχαμε δέσει τις μηχανές.

Αυτόν τον παράλληλο τρόπο δεσίματος πρώτη φορά το είδα.Εγώ έδεσα δίπλα σε μια Hayabusa!!!

Για περισσότερη ασφάλεια έδεσα τον πλαγιοστάτη με τα κάγκελα.Είναι κάτι που όλοι πρέπει να κάνουμε σε ταξίδια με πλοίο ή όταν μας φορτώνει η οδική. 
Το "Δ",δέσιμο είναι πάντα πιο ασφαλές από το να παρκάρεις την μηχανή στο διπλό στάντ.


Το πλοίο ξεκίνησε στις 13:15.Η διάρκεια του ταξιδιού ήταν 2 ώρες.
Πήγαμε στο εστιατόριο του πλοίου για φαγητό.Πήραμε κεφτεδάκια,σνίτσελ,σαλάτα και αναψυκτικά,σύνολο 23 EUR. 

Έχοντας αλλάξει σημαία το πλοίο ,ταξιδεύαμε προς την Εσθονία.
Τα συναισθήματα μας ήταν ανάμεικτα.
Ήμασταν στο δρόμο 14 μέρες.
Στεναχώρια γιατί επιστρέφαμε από μέρη που δύσκολα τα επισκέπτεσαι δεύτερη φορά και χαρά γιατί θα γυρνούσαμε πίσω στο σπίτι και θα βλέπαμε τα παιδιά μας.


Πήγαμε στο μαγαζί του πλοίου με τα αφορολόγητα αλλά το μόνο που αγοράσαμε ήταν μερικές σοκολάτες.
Εξάλλου δεν είχαμε χώρο στις βαλίτσες μας για αγορές....
Οι Toblerone είχαν από 1,5 EUR,το ίδιο και ενα μπουκαλάκι νερό των 0,50lt.

Οι δυο ώρες πέρασαν σχετικά γρήγορα.
Αν έχεις παρέα είναι αλλιώς.!!!!!  
Κατεβήκαμε στο αμπάρι ,λύσαμε τις μηχανές και περιμέναμε για την έξοδο μας.
Όλα ήταν κάπως διαφορετικά.!!!!




Χωρίς κάποιον έλεγχο μπήκαμε στην Εσθονία.




Ο καιρός ήταν κάπως μουντός,σαν να ήθελε να βρέξει κάτι το οποίο δεν θέλαμε.
Το ξενοδοχείο ήταν κοντά στο λιμάνι,δίπλα στο σιδηροδρομικό σταθμό και κάτω από την παλιά πόλη του Ταλίν, σε 10 λεπτά είχαμε ήδη τακτοποιηθεί.


Όταν κατεβήκαμε από το πλοίο ένοιωθα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την μηχανή.
Άρχισα να ανησυχώ για ακόμα μια φορά.
Σαν κάτι να χτυπούσε στον πίσω τροχό αλλά δεν ήξερα αν ήταν η αλυσίδα ή τα ρουλεμάν του πίσω τροχού.
Στο δωμάτιο είχα internet και μέσω facebook άρχισα μια συνομιλία με τον Στράτο από τον Βόλο για να με βοηθήσει να βρω τι είναι.
Πήγα στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου και εφαρμόζοντας τις οδηγίες του Στράτου. άρχισα να καθαρίζω την αλυσίδα όπως μπορούσα,με πανιά ,χαρτιά και ότι άλλο είχα διαθέσιμο εκείνη την στιγμή.
Προσπάθησα να τεντώσω την αλυσίδα αλλά τα εργαλεία που είχα δεν με βοηθούσαν και τόσο.
Πήγα σε ένα βενζινάδικο για καύσιμα και να πλύνω την μηχανή,ειδικά την αλυσίδα αλλά μάταια.
Δεν είχαν πιεστικά ,(τύπου karcher), πουθενά.
Πριν ξεκινήσω ανέβηκα στην μηχανή για να την σπρώξω παραδίπλα και να βάλω αέρα στα λάστιχα.
Έχοντας το κράνος στον καθρέφτη, όπως στρίβω το τιμόνι ,πήγε να πέσει και μια γρήγορη κίνηση το πιάνω αλλά χάνω την ισορροπία μου με αποτέλεσμα να πέσω. 
Αφού σωριάστηκε η μηχανή κατω,φώναξα έναν κύριο που έβαζε βενζίνη εκεινη τη στιγμή και με βοήθησε να την σηκώσω. 
Μερικές γρατσουνιές στο κράνος ,στο κάγκελο και στο αντίβαρο ήταν ο απολογισμός της μλκς που έκανα. 
Τον ρώτησα που μπορώ να βρω κάποιο πλυντήριο για να πάω να καθαρίσω την μηχανή και μου έδωσε μερικές οδηγίες αλλά μάταια!  
Εφόσον δεν κατάφερα να το εντοπίσω,έψαξα στο GPS και εντόπισαένα συνεργείο στα 5 χλμ από το σημείο που ήμουν και πήγα προς τα κει.
 Ήταν ένα συνεργείο-βουλκανιζατέρ. 
Μπήκα μέσα και ο τύπος που καθόταν στο γραφείο μιλούσε στο τηλέφωνο στα Ρώσικα. 
Μολις τελείωσε με το τηλεφώνημα αρχίσαμε το body language
Με τα λίγα Aγγλικά που ήξερε,του έδωσα να καταλάβει ότι χρειάζομαι μερικά εργαλεία και να βάλω αέρα στα λάστιχα. 
Άρχισε την μουρμούρα Ρωσικα και με τα πολλά μου έδωσε τα εργαλεία που χρειαζόμουν.
Τέντωσα και καθάρισα την αλυσίδα όσο μπορούσα και έλεγξα τον αέρα στα λάστιχα.
Πήγα στο γραφείο του για να πληρώσω μιας και αυτός δεν ήταν μπροστά την ώρα που εγώ έφτιαχνα την μηχανή.
Τον ρώτησα τι χρωστάω και με ένα άγριο βλέμμα μου απάντησε: "ничего",nothing!!!!! 
Τότε έβγαλα από την μπαγκαζίερα μου 2 μπουκαλάκια ούζο και του τα έδωσα. 
Αμέσως τα μάτια του έλαμψαν απο χαρά. 
Na Zdorovie ,άντε στην υγειά μας του είπα και έφυγα.
Στην διαδρομή προς το ξενοδοχεία αισθάνθηκα ότι η  μηχανή ρόλαρε πολύ καλύτερα. 
Αυτό που δεν ήξερα όμως ήταν πόσο θα κρατούσε όλο αυτό!!!!!!!!!!!!!!!!!

Τελειώνοντας με την περιπέτεια της μηχανής ,ξεκινήσαμε να εξερευνήσουμε το ιστορικό κέντρο του Ταλίν. 
Από το ξενοδοχείο μπορούσαμε να δούμε το Κάστρο Τοόμπεα, (Toompea Castle) , που βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο και χτίστηκε πιθανότατα τον 10ο ή τον 11ο αιώνα από κατοίκους της αρχαίας Εσθονίας.


Μικρά πλακόστρωτα σοκάκια, γοτθικού ρυθμού καμπαναριά και μεσαιωνικές αγορές συνθέτουν την εικόνα του Ιστορικού κέντρου του Ταλίν. 
Η ανοικοδόμησή του πραγματοποιήθηκε από τον 13ο ως το 16ο αιώνα. 
Το Ταλίν (παλιότερα λεγόταν Reval) υπήρξε μια ακμάζουσα εμπορική πόλη με πληθώρα μαγαζιών, σπιτιών και εκκλησιών, τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα είναι ανέπαφα, χάρη στα τείχη και τα φρούρια που περιέκλειαν την πόλη.


Οι πιο γνωστές εκκλησίες της περιοχής είναι η Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου και η εκκλησία του Saint Olav. 
Μπήκα μέσα για να ανάψω ένα κεράκι που το είχα σαν τάμα από τις "23 Ιουλίου 2013"!!!!!!!!!!!!



Θαυμάζοντας τα πολύ όμορφα σοκάκια με τις καλλιτεχνικές πινελιές παντού κατεβήκαμε προς την κεντρική πλατεία.




Η κάτω πόλη είναι το μέρος όπου ζούσαν οι έμποροι και οι καλλιτέχνες, ενώ στις μέρες μας αποτελεί το πιο πολυσύχναστο και μοδάτο μέρος για αγορές. 
Στην περιοχή ξεχωρίζει το κτίριο του δημαρχείου.





Στην κεντρική πλατεία βρίσκεται το δημαρχείο του Ταλίν,το μοναδικό γοτθικού ρυθμού δημαρχείο στη Βόρεια Ευρώπη, ένα εντυπωσιακό κτίριο που μετρά περίπου 7 αιώνες ζωής. 
Χτίστηκε το 1404 στην καρδιά της πόλης, ενώ ευρήματα και μαρτυρίες αποδεικνύουν την ύπαρξη ενός παλαιότερου κτίσματος στην ίδια ακριβώς θέση. 
Στην κορυφή του Δημαρχείου βρίσκεται ένας ανεμοδείκτης με τη μορφή ενός άντρα με μεγάλο μουστάκι, συμβολικό θεματοφύλακα της πόλης. (πηγή: taxidologio.gr)








Σε πολλά σημεία της πόλης συναντήσαμε ανθρώπους με παραδοσιακές φορεσιές που δίνουν μικρές παραστάσεις και αναπαριστούν δουλειές και συνήθειες του μεσαίωνα. 


Πολλά  όμορφα καφέ και εστιατόρια με διακόσμηση "εποχής".
Σε ένα από αυτά καθίσαμε και εμείς για να δειπνήσουμε μιας και η ώρα ήταν κάπως περασμένη. 
Το κόστος του δείπνου ήταν στα 60 EUR για δυο κυρίως πιάτα,μια σαλάτα,ένα ορεκτικό και 4 μπύρες. Τιμές τσιμπημένες αλλά μην ξεχνάμε ότι βρισκόμασταν στην "παλιά" πόλη του Ταλίν αλλά με "νέες" τιμές.

Γενικά ήταν μια μέρα με πολύ λίγα χιλιόμετρα αλλά για κάποιο λόγο ένοιωθα πάρα πολύ αγχωμένος και δεν είχα άδικο γι' αυτό!!

Στο παρόν "link" θα βρείτε ένα πολύ ωραίο άρθρο για το Ταλίν από το site της Καθημερινής



Χιλιόμετρα ημέρας: 300
Διαμονή: GO Hotel Shnelli 75 EUR B&B ,(Free Parking)
Έξοδα ημέρας: 310 EUR


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

PRINT FRIENDLY & PDF